Módszertani konferencia

Módszertani konferencia nyelvtanároknak - 2017. szeptember 8. péntek

21. századi készségek és a nyelvtanulás

Szeretnéd, ha tanítványaid motiváltak, empatikusak és együttműködőek lennének?
Érdekel, hogyan tudsz velük „egy felhőn haladni” a céljaik felé?
Nyitott vagy más segítő szakmák - mentorok, coachok, mediátorok, tudatos vezetők - eszköztárának megismerésére?
Hallottál már a mindfulness (tudatos jelenlét) technikájáról az oktatásban, de sohasem merted megkérdezni mi is az?

Ha igen, várunk szeptember 8-án a Nyelvparádé keretein belül megrendezendő módszertani konferenciánkra!

Néhány ok, amiért biztosan érdemes csatlakozni hozzánk:
  • szórakoztató, informatív és gyakorlati-fókuszú előadások a szakma legjelesebb képviselőitől: akik tanárok, tanár-trénerek, pszichológusok, bloggerek, sikerkönyv szerzők
  • naprakész kutatási eredményeken és gyakorlati tapasztalatokon alapuló praktikus ötletek
  • rendszerszintű változásokat előidézni képes új elvek
  • kedvezményes könyv- és eszközvásárlási lehetőség
  • részvételedről igazolást adunk, melyet az intézményed vezetője beszámíthat a hétévenként kötelező 120 kreditpontba

 

Enyedi Ágnes

Enyedi Ágnes

Nyelvtanár, tréner

10:15 − 11:00

Új nyelvtanulói és nyelvtanári szerepek

Kinőttük a klasszikus tanári szerepeket. A jó tankönyv, a sziklaszilárd nyelvtudás no meg az IKT bevonása nem minden. Nyelvtanulóinktól is többet várunk, mint azt, hogy ott üljenek, okosan nézzenek – amolyan „tessék engem tanítani” módon.

Mi kell ahhoz, hogy kíváncsi, bevállalós, tudatos tanulóink legyenek, akik a nyelvtanulást életük egy részének tekintik és nem a napi szükséges nyűgként élik meg? Hogyan tudjuk felhasználni a XXI. században fontossá vált segítő szakmák „puha készségeit”?



Kelemen Ferenc

Kelemen Ferenc

Tanárképzési szakember

11:15−12:00

A repülő osztály

A foglalkozás először áttekinti a mai, fiatal nyelvtanulók azon „veleszületett” készségeit, amelyek kihasználatlansága már zavaró tényező lehet egy 21. századi nyelvórán. Ezután olyan, bárki által könnyen kipróbálható tippek és ötletek következnek, melyek alkalmazása révén megszűnik a zavar, és még az is előfordulhat, hogy „egy felhőn haladunk” a cél felé, vagyis tanulóink  sokkal motiváltabbá válnak, nyelvtanári munkánk hatékonysága pedig nagyságrendekkel növekszik. A bemutatott felületek, alkalmazások, javaslatok az online, digitális, virtuális, e- i-, smart- …stb. valóságok beható ismerete nélkül is könnyen követhetőek lesznek.

Licht Réka

Licht Réka

Német nyelvtanár, e-tréner, tanulási coach

12:45−13:30

Top-Tippek a hosszútávon eredményes (nyelv)tanuláshoz

Az elmúlt 20 év nyelvtanári tapasztalata alapján tudom, hogy a „(nyelv)tanulás” sok ember számára megerőltető és frusztráló feladat és a tananyag gyakran már rövid idő elteltével feledésbe vész. Hogy megoldást kínáljak ezekre a kihívásokra, elkezdtem foglalkozni a tanulási coaching-gal és rájöttem, hogy számos, gyakran nagyon egyszerűen kivitelezhető tanulási technika létezik, amely csodákra képes. Ezt a felfedezést szeretném másoknak is továbbadni.

Szondy Máté

Szondy Máté

Klinikai szakpszichológus, családterapeuta, mindfulness-tanár

13:45−14:30

Jelen vagyok az órán? A tudatos jelenlét (mindfulness) hatásai az oktatásban

Előfordult már, hogy párhuzamosan több feladaton dolgozott, de igazából egyikre sem tudott koncentrálni? Előfordult már, hogy a múlton való rágódás vagy a jövővel kapcsolatos szorongás megakadályozta, hogy hatékonyan kezeljen nehéz (oktatási) helyzeteket?

Ennek az állapotnak az „ellenszere” a tudatos jelenlét (mindfulness) állapota. Ekkor figyelmünket tudatosan az itt és most élményeire irányítjuk és ezeket az élményeket kíváncsi nyitottsággal és érdeklődéssel fogadjuk be. A tanárok által gyakorolt tudatos jelenlét csökkenti a stressz és kiégés tüneteit, hatékonyabb és érzelmileg támogatóbb légkört tud létrehozni. A diákok tudatos jelenlét képzése növeli a kooperáció és empátia szintjét, javítja az érzelemszabályozást, a figyelmi funkciókat és csökkenti a szorongást. Előadásomban a téma elméleti és gyakorlati kérdéseit mutatom be.

Csíky Anna

Csíky Anna

Nyelvtanár, tanárképzési szakember

15:00−15:45

Mi változik és mi nem? Nyelvtanulás és -tanítás a 21. században

Ezen az interaktív előadáson olyan módszerekről és eszközökről lesz szó, amelyeket az elmúlt néhány évben a nyelvtanításban vagy nyelvtanulásban kipróbáltam, több vagy kevesebb sikerrel. Mi az, ami segít, mi az, ami inkább hátráltat - és a legfontosabb kérdés: miért? Örökzöld alapelvek és újszerű praktikus megoldások - bármelyikből sajátot hozni megosztás céljából kifejezetten ér!

Prievara Tibor

Prievara Tibor

Nyelvtanár, szerző

16:00−16:45

Iskola a digitális korban

Az előadásban arra keressük a választ, hogy a tanár, illetve az iskola hogyan képes alkalmazkodni a 21. század kihívásaihoz. A praktikus ötletektől az óratervezésen keresztül eljutunk a rendszerszintű változásokig.