Módszertani konferencia

Design Thinking a nyelvoktatásban - A tanulóközpontú innováció

2018. szeptember 7., 10:00-16:00

A designgondolkodás nem régi hiedelmekre, megkövesedett elképzeléseke épít, hanem a jövőbe tekint, és azt keresi, mi az az eszköz, módszer, segítség, ami igazodik a felhasználóhoz, vagyis a tanulóhoz, és valóban képes eljuttatni a céljához. Ennek az izgalmas kreatív folyamatnak elengedhetetlen fázisa a tanuló megismerése, a kigondolt megoldások tapasztalat alapján való értékelése és szükség esetén rugalmas módosítása. A Design Thinking középpontjában tehát az empátia és az innováció áll.
Ha nyitott vagy új gondolatokra, megközelítésekre, ha inspirációra és praktikus ötletekre vágysz, akkor itt a helyed!

Néhány ok, amiért biztosan érdemes csatlakozni hozzánk:

  • szórakoztató és motiváló előadások
  • gyakorlati példák, azonnal alkalmazható ötletek
  • naprakész kutatási eredmények
  • inspiráló új megközelítések
  • kedvezményes könyv- és eszközvásárlási lehetőség
  • részvételedről igazolást adunk, melyet az intézményed vezetője beszámíthat a hétévenként kötelező 120 kreditpontba
A konferencia nyitott bármilyen (nyelvet) tanító kollégánk számára, mind közoktatási, mind magán intézményekből.
Annak érdekében, hogy mindenki egyformán élvezhesse Paolo Moreira angol nyelvű előadását, a helyszínre tolmácsot biztosítunk.

 

A konferencia előadói:

 

Csősz Ildikó

Csősz Ildikó

Tréner, nyelvtanár, az OktaTárs Nyelvstúdió alapítója

Tükröm, tükröm mond meg nékem... - Visszajelzés adástól az önértékelésig

A visszajelzés egy nagyon fontos nyelvtanítási eszköz, amely lényeges, hogy a nyelvtanulási folyamat szerves része. A nyelvtanulóknak szükségünk van a tükörre arról, hogy hol tartanak, mire van még szükségük, mit kell másképp csinálniuk. Így a nyelvtanuló érdekeltté válik saját hibáinak, hiányosságainak a feltárásában, és abban, hogy ezekkel maga is szembenézzen, azaz fontos szerepe van a nyelvtanulók önértékelésének fejlesztésében is.

Kiss Edó

Kiss Edó

Nyelvtanár, a Converzum - a nyelvi közösségi tér szakmai vezetője

Kinn egy hintás gloknis vett - ad, avagy design thinking – nyelvoktatás

Miről is beszélek?

Hát erről: a gondolkodási tér kiterjesztéséről, a kreatív szabadságról és aktivitásról, a formálódó, önálló véleménynyilvánításról, a látásmódokról, a beleélő képesség növeléséről, az alkotói tervezésről, a toleranciáról, az inspirációról, az érzékelhetőségről, a vizualizációról, az értés és megértés fontosságáról, az önbizalomról és az erősségekről, a kísérletező és kapcsolatalapú foglalkozásokról, a hibázásról, a sikertelenségről – ami lehet a siker előszobája is –, a megoldási javaslatokról, a célirányosságról, a tesztelésről és a hatékonyságról.

Fegyverneki Gergő

Fegyverneki Gergő

Tanár, tréner, digitális pedagógia szakértő

Krea(k)tív tanulás

Napjaikban egyre többször kerül szóba a kreativitás és az innovatív gondolkodás. De vajon hogyan sajátítják el ezeket a tanulók? A digitális forradalom közepén mit hasznosíthatunk mi az olyan nagy pedagógiai gondolkodók elképzeléseiből, mint Maria Montessori vagy John Dewey? Az előadásban bemutatom, hogyan tehetjük aktívvá és kreatívvá a tanulást, hogy diákjaink kiléphessenek intellektuális „komfortzónájukból,” hiszen csak így találhatják meg innovatív alkotó énjüket, amelyre akkora szükségük lesz, mint az ősembernek volt a tűzpattintás „tudományára”.


Paulo Moreira

Paulo Moreira

editor-in-Chief International Journal of Healthcare Management - Taylor & Francis, Oxford, UK

Design Thinking: from business communication to language learning

Can we make language learning more like taking a vacation? Does this approach make vocabulary learning more effective?

Design Thinking (DT) as a design methodology that provides a solution-based approach to solving problems, evolves through five stages: Empathise, Define (the problem), Ideate, Prototype, and Test. In this way, DT has been applied to a diversity of learning contexts both at individual and organizational levels. Design Thinking (DT) can transform the way individuals learn new skills but also the way organizations develop products, services, and processes by bringing together a balance between human and technological factors. This Workshop will explore the application of DT to learning language for international professional contexts.

Prievara Tibor

Prievara Tibor

Angoltanár, szerző, az E-studygroup oktatási start-up kreatív igazgatója

Digitális transzformáció az iskolában - Kreativitás, pedagógia, nem technológia

A technológia itt van a mindennapjainkban Akárhogy is próbáljuk elkerülni, előbb-utóbb olyan meghatározó színtere lesz életünk minden szeletének, hogy az iskola, az oktatás sem fogja tudni megúszni, hogy valamit kezdjen vele. A kérdés az, hogy vajon pontosan mit ... erre próbálunk a napi oktatási gyakorlatban használható ötleteket, lehetséges utakat felajánlani.

Szalay Ádám

Szalay Ádám

Motivációs tréner

Fordítva ülni a lovon

Motiváció, kreativitás, storytelling és eredményes személyesmárka építés a siker szolgálatában

Sokan beszélnek arról, hogy egyre csökken az emberek figyelemterjedelme. Ez egyszerűen nem igaz: Hollywood ontja magából a háromórás filmeket, amelyekre leginkább az y és a z generáció vevő. Az viszont igaz, hogy jobban meg kell küzdenünk a figyelemért, nemcsak a moziban, hanem az osztályteremben is. Előadásomban izgalmas és modern módszereket mutatok meg, amelyekkel felkelthető és fenntartható a figyelem.